Sütlü ve Kaymaklı Tel Kadayıf Tatlısı



Yıllar yıllar önce tesadüfen yol üstünde bir lokantada yediğim sütlü kadayıf tatlısı o kadar hoşuma gitmişti ki ben bunu mutlaka yapmalıyım dedim. O günden sonra da unuttum gittim. Yine bir başka lokantada karşıma çıkınca hevesle sipariş edip, hayal kırıklığı içinde "yok yok ben bunun alasını yaparım" dedim ve gerçekten de yaptım da. 

İçine koyduğum o kaymağın kremsi yapısı kadayıfı yerken ağzınıza gelmesi resmen gurme bir lezzete dönüşüyor. Aslında ceviz koyup yapmışlar internette ama kesinlikle tavsiye etmiyorum çünkü ceviz bir süre sonra sütün rengini karartıyor. En güzeli sonradan üstüne serpmek. 

Malzemeler

500 Gr Yaş Kadayıf
200 Gr Tereyağı
100 Gr Kaymak 750 Gr Toz Şeker (3,5 Su Bardağı)
1,5 Lt Süt
Üzeri için çekilmiş ceviz 

Yapılışı

Tereyağı yakmadan bir tavada eritin.Taze kadayıfı yapışık telleri var ise ayırarak havalandırın. Sonra elimle eritilmiş ılık tereyağı kadayıfa bir güzel yedirin. Bir fincanın içine büyüklüğüne göre (mesela benim fincanlarım orta boy kahve fincanı idi ve mandalina büyüklüğüne bir parça aldım) kadayıf alın kenarları dışarıda kalacak şekilde fincanın içine bastırın. İçine bir dolu çay kaşığı kadar kaymak koyup dışarıda kalan kenarları toplayıp yağladığınız tepsiye ters çevirin. Bu şekilde fincan kullanmak hem çok pratik oluyor hem de bütün tatlınızın boyutu eşit olduğu için sunum esnasında çok güzel bir görüntü oluyor. Isıtılmış fırında 200 derece alt üst ayarda, kadayıfların üstü nar gibi kızarıncaya kadar (Benim fırınımda 40 dakikada kızardı) pişirin. Piştikten sonra soğumaya bırakın. Bu esnada bir tencerenin içinde şeker ile sütü kaynatın. Şeker iyice eriyip süte karıştığından emin olduktan sonra bir 2-3 dakika daha kaynaması yeterli. Sıcak şerbeti soğuyan kadayıfın üstüne dökün. En az 3 saat kadayıfın sütü iyice emmesini bekleyin ve sonrasında üzerine ceviz dökerek servis yapın.

Afiyet olsun,

Popüler Yayınlar