Bademli Balparmak Tatlısı




Daha önce de tarifi verdiğim bu balparmak tatlısını bu bayram yine yaptım. Çok basit olmasına karşın hem görüntüsü hem de lezzeti ile şerbetli tatlıları sevenlerin kaçırmaması gereken bir tarif. 

Malzemeler:

2 Adet Yumurta
125 Gr Tereyağı
1/2 Çay Bardağı Zeytinyağ
4 Yemek Kaşığı Şeker
1/2 Çay Bardağı Yoğurt (2 Çorba kaşığı kadar)
1/2 Paket Kabartma Tozu (1 çay kaşığı kadar)
1/2 Su Bardağı İrmik
3 - 4 Su Bardağı Un (Siz yine de dikkatli ekleyin
1 Paket Vanilya
1 fiske tuz

Şerbeti için:
3 su bardağı su
2,5 su bardağı şeker
bir kaç damla limon suyu

Süslemek için badem
Üzerine bulamak için irmik (7-8 yemek kaşığı yeterli olacaktır)
Yapılışı;
Öncelikle şerbeti için şeker ile suyu malzemelerini bir tencereye alın ve kaynamaya başlayınca limonu ekleyip orta ateşte 5 dakika kadar daha kaynatın ve soğumaya bırakın. 
Hamuru için şekeri ve oda ısısında yumuşamış tereyağını iyice çırpın ve tek tek yumurtaları ekleyerek çırpmaya devam edin. Sonra zeytinyağ ve yoğurdu koyup karıştırın. Unu, kabartma tozunu,tuz ve vanilyayı ekleyip hamuru yoğurmaya başlayın. Ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimle ortalama 12 cm olacak şekilde rulo yaptım. İki ucunu birleştirip badem şekli verdim. İrmiğe bulayıp fırın tepsisine dizdim. Bütün tatlıların ortasına bir tane badem yerleştirip 180 derece fırında kızarana kadar (10-15 dakika yeterli oluyor) pişirdim. Fırından çıkan tatlının ilk sıcaklığı geçer geçmez ılık şerbeti üzerine döktüm. Bu arada hatırlatayım soğuyuncaya kadar dokunmayın yoksa tatlı dağlıyor. Soğuduktan sonra üstüne dilerseniz biraz fıstık ekip servis yapabilirsiniz 


Afiyet olsun

Popüler Yayınlar