Tarçınlı Rulo Cinnamon Rolls


Şimdiye kadar yediğim en güzel tarçınlı ruloyu kendim yapmış oldum. Abartmıyorum cidden deneyin siz de göreceksiniz.Tereyağ, tarçın ve şeker ve nefis bir hamur. Sonuç mükemmel. Tarifi bon appetit sitesinden uyarladım. Bu ölçü ile resimdeki tarçınlı rulolardan 2 adet çıkıyor. Ben 22 cm büyüklüğünde yuvarlak bir kalıp kullandım. Siz muffin kaplarında tekli olarak da pişirebilirsiniz.Hamurun yarısını ise çikolatalı pişirdim. Onun tarifini ayrıca yazacağım. 

Malzemeler
Hamuru için:

1 Çay Bardağı Ilık Su
1 Çay Bardağı Ilık Süt 
1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
3 Yemek Kaşığı Tereyağ (Yaklaşık 50 gr) Oda ısısında olacak
1 Adet Yumurta
4 Yemek Kaşığı Şeker
1 Tatlı Kaşığı Tuz
1 küp yaş mayanın yarısı (20 gr)
Aldığı kadar un (5 - 5,5 su bardağı kadar un koydum ama siz yine de kendiniz ayarlayın)

Tarçınlı kat için:

4 Yemek Kaşığı Toz Şeker
2 Yemek Kaşığı Tarçın (Silme kaşık)
1 Yemek Kaşığı Eritilmiş Tereyağ

Üzeri için:
1 Yemek Kaşığı  EritilmişTereyağ
2 Yemek Kaşığı Bal

Serpmek için: 2 Yemek Kaşığı Şeker



Yapımı:
Ilık su,süt ve şeker karışımı içerisinde maya erittim. 4 su bardağı kadar unu yoğurma kabına alıp, ortası havuz şeklinde açtım. Açılan havuza sıvı yağ, yumurta,tuz  eklenip yoğurdum.Gerektikçe un ilave ettim. Ele yapışmayan yumuşak  kıvamda hamur oluyor. Bu aşamada yumuşamış tereyağını ekleyip biraz 5 dakika daha yoğurdum. Üzerini örtüp 1 saat kadar mayalanması için beklettim. Hamur geldikten sonra ikiye böldüm.Diğer yarısını nutella sürüp öyle fırına verdim  ki o da ayrı bir masal konusu olsun. Az un serpilmiş tezgahın üzerinde merdane yardımı ile  hamur dikdörtgen biçimde inceltim Yaklaşık 3 mm kadar olduktan sonra eritilmiş tereyağı bir fırça yardımı ile sürdüm. Tarçın ile karıştırdığım toz şekeri bütün yüzeye serptim. Hamurun uzun tarafını yuvarlayarak rulo biçimde kıvırdım. Yaklaşık 2 parmak genişliğinde kesip kalıba az aralıklı olarak dizdim. Üstünü örtüp 30 dakika kadar tepsi mayası için bıraktım. 180 derece fırında 30 dakika kadar pişirdim (Siz yine de kendi fırınınızın ayarını daha iyi bilirsiniz. Fırından çıkan ruloların üzerine eritilmiş tereyağ ve bal karışımını sürdüm. En son olarak üstüne şeker serptim. Güzel bir tabağa alıp sizin için poz vermek üzere masaya aldım :)

Afiyet olsun


Popüler Yayınlar