Ramazan Tatlıları - Şekerpare



Blogda iki tane daha şekerpare tarifi olmasına rağmen bunu da yazmadan edemedim. Çünkü bu üç tarif de birbirinden detaylarda farklı ve üçü de birbirinden leziz. Mesela bu daha az şekerli biraz daha kıyır kıyır oldu. Ama cidden nefis oldu. Şimdiden afiyet olsun diyorum
 
Malzemeler 

200  Gr Tereyağ (Oda ısısında yumuşamış)
1/2 Çay Bardağı Zeytinyağ
2 Yumurta
1/2 Su Bardağı İrmik
1/2 Su Bardağı Pudra Şekeri
1 Çay Kaşığı Karbonat
Un (Yumuşak, ele yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar eklenecek ölçü vermedim )
Üzeri için Fındık

Şerbeti İçin :

2 Su Bardağı Şeker  (Siz daha tatlı seviyorsanız ölçüyü 3 Bardak Şeker - 3,5 Bardak Su olarak değiştirebilirsiniz)
3 Su Bardağı Su 
1 Çay Kaşığı Limon Suyu


Öncelikle söylemem gereken şey çok güzel bir hamur olduğu insan yaparken sıkılmadığı gibi çok kolay toparlanıyor. Malzemeleri kaseye aldıktan 20 dakika kadar sonra bir tepsi fırına girmişti bile. O yüzden ilk olarak şerbeti yaparak işe başlamanızı tavsiye ederim. Bir tencerenin içine şeker ve suyu koyup kaynattım. Kaynayınca da içine bir kaç damla limon (bir çay kaşığı kadar) ekleyip iki üç dakika sonra da altını kapattım.

Şekerpareler için tereyağ, zeytinyağ, yumurta ve pudra şekerini mutfak robotunda karıştırdım. Ama bir çatal yardımı ile çok kolay yapabilirsiniz. Sonra irmik, karbonat ve 2 su bardağı kadar un ekleyerek hamuru yoğurmaya başladım. Hamur ele yapışmadığı kolayca elinizde yuvarlandığı anda un eklemeyi bıraktım. Ceviz büyüklüğünde toplar yapıp yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine yerleştirdim.Üstüne burada arzu ederseniz yumurtada sürebilirsiniz ama ben tercih etmedim. Karbonat rengini yeterinde koyulaştıracaktır zaten.Her bir hamurun ortasına bir tane fındık bastırıp şekerparenin şeklini almasını sağladım. Önceden ısınmış 175 derece fırında  üstü kızarıncaya kadar pişirdim. Fırından çıkarttıktan bir iki dakika sonra sıcak şekerparelerin üzerinde ılık şerbetini döktüm. Soğuyuncaya kadar dokunmamanızı öneririm çünkü dağılıyorlar.  Soğuduktan sonra da yemeğe doyamacağınız kadar nefis bir tatlı ortaya çıkıyor 
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar