Kendi Sosunda Pişen Domatesli Fesleğenli Makarna ya da One Pot Pasta


İsminin uzunluğuna aldanmayın toplam 15-20 dakika da yapıp sofraya getireceğiniz bir tarif..Artık sosu ile ayrı makarnayı haşlamak için ayrı uğraşmanıza gerek yok. Ayrıca  yaptığınız makarna daha kısa sürede pişecek ve çok daha besleyici bir yemek haline gelecektir.

Ben spagetti makarna ile domates ve fesleğen soslu yaptım ama siz yaratıcılığınız kullanın.

Malzemeler 4 kişi için

1/2 Paket Spagetti Makarna
1 Adet Kuru Soğan 
1 Çorba Kaşığı Salça (Kullanmak istemezseniz bir rendelenmiş domates)
8-10 Tane küçük domates
2 Diş Sarımsak
Yarım demet Fesleğen
Karabiber, Tuz
Sıcak Su (Yarım paket makarna için 3 su bardağı yeterli)
100 gr Krema (1/2 Paket)
Zeytinyağ

Yapılışı

Soğanları yarım ay şeklinde incecik kıyın ağzı kapaklı bir tavaya veya geniş bir tencereye zeytinyağ ile soteleyin. Üstüne dövülmüş sarımsak ve rendelenmiş domatesi ekleyin. Sıcak suyu ve makarnayı ekleyip karıştırın suyu az olduğu  için ilk bir iki dakika karıştırmak yapışmasını engeller. Tuzunu biberini incecik kıydığınız fesleğenleri karıştırın. Domatesleri dizin. Tencerenin kapağını kapatıp ocağın altını kısın ve pişmeye bırakın. Ben az suyunu çekince yani 5-6 dakika sonra üstünde krema gezdirdim ama siz nasıl isterseniz. Tencerenin ağzını kapatıp 10 dakika daha pişirdim. İşte bu kadar basit ama kendi suyunda ve daha az yağ kullanarak piştiği için çok daha sağlıklı bir makarna seçeneği oldu. 
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar