Portakallı Altüst Keki ya da Blood Orange Upside-Down Cake


Hala tezgahta portakallar varken benim geçen aylarda yaptğım ancak tarifini yazdığım  bir kek. Biliyorum çok tembelim :) Ama beğeneceğinizden emin olduğum bir başka tarif ile karşınızdayım.


Malzemeler:

Üzeri için:
3 tane küçük boy portakalı ben birini normal portakal ikisini kan portakalı olarak kullandım ki görüntüde renk geçişleri olsun diye)
1/4 Su bardağı Toz Şeker
1 Su Bardağı Su

Kek için:
3 yumurta
1 Su Bardağı Şeker
1 Portakal Kabuğu Rendesi
125 gr Yumuşak Tereyağ
1/2 Su Bardağı Krema
1/2 Su Bardağı Portakal Suyu
2 Su Bardağı Un
1 fiske Tuz
1 Paket Kabartma Tozu 
Kalıbın dibine serpmek için 1-2 çorba kaşığı kadar şeker

Yapılışı:
Öncelikle portakalı ince ince yuvarlak şekilde dilimledim. Yukarıda kekin üzeri için saydığım şeker ve su ile bu dilimlenmiş portakalları bir güzel kaynattım.Kek ve portakalın farklı sürelerde pişer. Portakalı önceden pişirerek kekin üzerinde sert kalmasını engellemiş olursunuz. Ben yarım saat kadar şekerli su ile kaynattım ve soğumaya bıraktım. Başka bir kabın içinde (kabın ve mikser uçlarının kuru olmasına özelikle dikkat edin) yumurtaların beyazı ile sarısını ayırıp, beyazını bir fiske kadar tuz ile kar beyazı olana dek çırptım. Sonunda kabı ters çevirseniz bile akmayacak kıvama geliyor. Bunu da burada bırakın. Gelelim yumurta sarıları ile kek hamurunu hazırlamaya. Yumurtanın sarısını şeker ile krema kıvamına gelinceye kadar çırptım. İçine tereyağı,portakal suyu ve kremayı da ekleyip çırpmaya devam ettim. Un ve kabartma tozunu birlikte eleyerek karışıma bir kaşık  yardımı ile yedirdim. Sonrasında diğer kapta bekleyen yumurtanın beyazını 3 -4 defada aşağıdan yukarı hareketle, hamuru söndürmeden karıştırdım.En son portakal kabuğu rendesini de hamura ekleyince kek hazırdı. Kalıp için ben 24 cm büyüklüğünde yuvarlak kalıp kullandım. Önce yağlı kağıdı serdim. Üstüne 1-2 kaşık şekeri serptim. Soğuyan portakal dilimlerini üstüne tek tek dizdim. Kek hamurunu da portakal dilimlerinin üstüne döküp fırına verdim. 175 derece de 35-40 dakika kadar pişirdim. Ama hep söylüyorum siz kendi fırınınızın ayarını çok daha iyi bilirsiniz. Kürdan testi yaparak keki fırından çıkarttım ve soğumaya bıraktım. En güzel yerine geldik hikayenin. Kekin üstüne bir servis tabağı koyarak kalıbınızı ters çevirdim. Kekin portakallı alt yüzeyi üstte kalacak. Yağlı kağıdı kenarından tutarak yavaşça sıyırdım. Kekin şeklini bozmamaya dikkat etmek lazım. veee sonuç tam göğüs kabartmalık. 
Size de şimdiden afiyet olsun.

Popüler Yayınlar