Düdüklü Tencerede Ayva Reçeli - Tam Ölçüleri İle...


Ayva reçelini düdüklü tencerede 15 dakika kaynatarak yapabileceğinizi biliyor muydunuz? Hem de ortaya çıkan bu reçelinin muhteşem bir şey olduğunu, hele de evde kaymak varsa tatlı niyetine yiyebileceğinizi söylesem? Mutlaka denemelisiniz diyorum ve tarifini yazıyorum.

1 Kg Ayva (kabukları soyulup çekirdekleri alınında 800 gr kadar kaldı)
3 Su Bardağı Şeker ( Ben çok tatlı sevmediğim için 600 Gr kadar şeker oldu)
3 Su bardağı Su
3 Çorba Kaşığı Limon
4-5 Karanfil (Opsiyonel - Bu yaptığımda kullanmadım)
Bir Portakalım Kabuğu (Opsiyonel)

Yapılışı: 
Öncelikle ayvayı yıkayıp soydum ve küp küp (ince dilimler halinde de olabilir) doğradım. Bir parça tülün içine ayvanın çekirdekleri, portakalın kabuğu koyup sıkıca bağladım. Limon hariç bütün malzemeyi düdüklü tencerenin içine koydum ve buharı çıkmaya başladıktan sonra 15 dk kadar pişirdim. Tencerenin kapağını açtığınızda sulu bir karışım oluyor. İçine limon suyunu ekleyip tencereyi tekrar ateşe koydum. Burada porselen tabak testi yaparak (tabağa bir damla reçel damlatıp su gibi akmıyorsa kıvam tamamdır) pişirebilirsiniz. İçine ayva çekirdeklerini koyduğum bezi çıkarttım. Eğer sıcakken kavanozlara koyup ağzını kapatırsanız  bir tür konserve oluyor. Ben buna pek gerek duymadım. 4 ufak kavanoza koyduğum reçellerin ağzını kapatmayıp bir tül ile örttüm ve 3-4 gün mutfak tezgahında beklettim. Giderek koyulaştığına kendiniz de şahit olabilirsiniz. 

Afiyet olsun 

Not: Eğer ayvalar içinde sert olsun ağza gelsin derseniz (ki minik küpler şeklinde yaptığımda şeker içinde bir süre (bir 5-6 saat) bekletirseniz meyve şekerlemesi gibi hoş bir tadı oluyor. 


Popüler Yayınlar