Ballı Hardal Soslu Tavuk Dilimleri ve Özlem Mekik ile Günümüz Lezzetleri


Veee nihayet ünlü şef Özlem Mekik ile tanışma fırsatı buldum. Kendisini sosyal medyadan yakınen takip ettiğim ünlü şef Özlem Mekik ile Tarçın Events , Sibel Erzincan ve Tolunay Ersoy'un birlikte düzenlemiş oldukları Özlem Mekik ile Günümüz Lezzetleri kitabının tanıtım organizasyonunda bir araya geldik. Bir cümle için çok fazla link vermiş olabilirim. Ama hepsi de kendi alanında çok başarılı kişiler ve çok iyi bir ekip çalışması ile ortaya şahane bir organizasyon çıkartmışlar. 

Buluşma Ankara'da gidebileceğiniz en güzel deniz ürünü restoranlarından biri olan Trilye'de düzenlendi. Trilye'nin  mutfağından çıkma bir birinden leziz deniz ürünlerinin de tadına bakma fırsatı bulduk. Trilye hem deniz ürünler ile hem de güler güzlü profesyonel çalışanları bize oldukça güzel bir ortamda leziz yemekler sundular.  Hele ilk defa yediğim bu kabak çiçeği dolmasına bayıldım. 

Özlem Mekik Hanım ise yaşının genç olmasına rağmen bir çok başarıya imza atmış bir iş kadını. Kendi sözleri ile "Harika yemek yapan bir annenin ve damak tadı çok iyi olan bir babanın kızıyım. İstanbul Üniversitesi Turizm Bölümü mezunuyum. Turizm ve gıda sektörlerinin önde gelen kuruluşlarında çeşitli görevler üstlendim. Fakat öğrenmeye hiç doymadım. Yurtiçi ve yurtdışında restoran, servis yönetimi-kalitesi, gıda hijyeni, turizm pazarlaması ve yemek yapabilme becerimi geliştirmek için eğitimler aldım. 2005 Yılında Ziyade Fasıl'ı hayata geçirdim. Yeri geldi mutfağa girip yemek yaptım, bulaşık yıkadım, yeri geldi rezervasyonlarla ilgilendim. Gastronomi eğitim kimliğim ile mutfak sevdamı bir araya getirdim. Gastronomi sektörünün hak ettiği değeri kazanması amacıyla Türkiye Lezzet Hareketi  Başkan Yardımcılığı ve Lezzet Yazarları Dernek Başkanlığı'nı yapmaktayım." Bu sözler kendisini birebir ifade etmekte. Kendisini dinlerken enerjisinin ne kadar yüksek olduğunu farketmemek mümkün değil. Bence hangi sektöre girse başarılı olurmuş. İyi ki gastronomi sektörünü tercih etmiş. 
Ayrıca toplantıya sponsorluk yapan Gurup İnoks ,Kalecik Un, Pakmaya ve Nefis Gurme'ye çok teşekkür ediyorum. Ürünleri ile nefis şeyle yapmayı planlıyorum.


Kitabı ise evdeki malzemeler ile rahatlıkla pişirebileceğiniz birbirinden leziz tariflerle dolu ben burada işten eve yorgun gelip, 15 dakika hazırlayabileceğiniz bir tavuk yemeğini sizin için denedim. Ölçüler birebir tutması benim için çok önemliydi ve ortaya bayıldığınız muhteşem restoranı aratmayacak kadar iyi bir yemek çıktığını söyleyebilirim. 

Ballı Hardal Soslu Tavuk Dilimleri

Malzemeler:

2 Adet Tavuk Göğsü (Yaklaşık 450 Gr)
1 Silme Çorba Kaşığı Zencefil
5 Çorba Kaşığı Bal
1 Diş Sarımsak 
2 Çorba Kaşığı Zeytinyağ
1 Çorba Kaşığı Tereyağ
1 Çay Kaşığı Beyaz Biber ( Benim evde karabiber vardı onu kullandım)
1/2 Çay Kaşığı Tuz

Üzeri için :
1 Yemek Kaşığı Hardal
1 Çay Bardağı Krema (Yarım Paket Kadar)

Yapılışı:
Tavuk göğsü julyen şekilde doğradım ve tavada tereyağı ve sıvıyağ ile bir güzel sote yaptım. İçine diğer malzemeleri yani zencefil, bal, dövülmüş sarımsak karabiber ve tuzu ekleyip bir kaç dakika daha pişirdim. Bir kasenin içinde hardal ile kremayı karıştırıp bir başka tavada bir iki dakika çevirdim.. Kremayı kaynatmamaya dikkat etim ve en son diğer tavadaki tavuğun üstüne döktüm. İşte bu kadar basit ama leziz bir yeme.
Şimdiden afiyet olsun


Popüler Yayınlar