Safranlı Etli Pilav


Safran pilava nasılda yakışan bir baharat. Yaptığınız pilavı bir kez de böyle denemelisiniz. Safranın faydalarını internetten araştırdığınızda mutfağınızdan eksik etmeyeceğiniz baharatlardan biri olacağını söyleyebilirim. Et suyu ile yapılmış içine safran ve yeni bahar katılmış bu pilav bir kez denediğinizde sofranızda baş köşeye rahatlıkla oturacaktır

Malzemeler (4 Kişilik)

1 Su Bardağı Pirinç
2 Su Bardağı Et Suyu ve bir parça et
1 Adet Orta Boy Soğan
1 Çorba Kaşığı Dolmalık Fıstık
1 Çorba Kaşığı Kuş Üzümü
1 Çay Kaşığının Ucu ile Safran ( Aman fazla kullanmayın zaten çok pahalı ve fazla kullanım da gereksiz)
1 Çay Kaşığı Kadar Yeni Bahar
Zeytinyağ ve Tuz

Yapılışı:
Pirinci yıkayıp ılık tuzlu suyun içinde bir yarım saat kadar beklettim. Ayrı bir kabın içinde de kuş üzümlerini sıcak suyun içinde beklettim. Bu arada eti düdüklü tencerede haşladım. Etini minik minik küpler halinde doğradım. Pilav tenceresinin içinde küp küp doğradığım soğanları kavurdum sonrasında ise fıstığı ve  iyice süzülmüş olan pirinci ekledim ve kavurmaya devam ettim. Yaklaşık bir 5 dakika başından hiç ayrılmadan kavurmak yeterli olacaktır. Sonrasında iki bardak sıcak et suyunu ve baharatını (safran, yenibahar ve tuz) ekledim. Tencerenin kapağını kapatıp ocağın en kısık ayarında suyunu çekinceye kadar bir güzel pişirdim. İsterseniz piştikten sonra üzerini dereotu ile süsleyebilirsiniz.
Afiyet olsun




Popüler Yayınlar