Fıstık Ezmeli Kurabiye


Fıstık ezmesini her şekliyle seviyorum. Buradan yola çıkıp kurabiyesini de çok severim dedim ve denemeye karar verdim. İyiki de karar vermişim şahane kurabiyelerim oldu. Nasıl leziz olduklarını siz de yaptığınızda anlayacaksınız. İnternette bir çok tarif var ben elimdeki malzemelerle yaptım. Yeni denemeler yeni tarifler elbette yolda.
Malzemeler
150 Gr Tereyağ
1 Adet Yumurta
1 Su Bardağı Pudra Şekeri
1 Çay Bardağı Zeytinyağ
2 Yemek Kaşığı Buğday Nişastası
150 Gr Fıstık Ezmesi
2 Bardak Un (Yalnız un markasına göre değişiyor siz unu ele yapışmayacak yumuşak hamur kıvamına gelinceye kadar ekleyin)
1 Paket Kabartma Tozu

Yapılışı:
Un hariç bütün malzemeyi  yoğurma kabının içinde çırptım ve koyu kek kıvamında bir karışım oldu ve azar azar unu eklemeye devam ettim. Unu ekledikçe kıvam almaya başladı ele yapışmaz yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğurmaya devam ettim. İki strech film arasına alıp oklava ile yarım santim kalınlığında incelttim. Strech filmi açıp kare şeklinde kestim ve 160 C sıcaklıkta 15 dakika pişirdim. Kurabiyeleri hafif yumuşakken fırından aldım. Çünkü biliyorum ki soğudukça tadı ve kıvamını bulacaktır. Üstüne gıda kalemleri ile desenler yaptım ama sizin paşa gönlünüz nasıl isterse öyle olsun.
Afiyet olsun


Popüler Yayınlar