Havuçlu ve Antep Fıstıklı Kek


Kek yapmayı seviyorum. En başta mutfaktan taşan o güzel kokuları seviyorum. Bu kek ise kokusu zaten mutfakta daha yaparken beni benden aldı diyebilirim. Havuçlu kekte genelde tarçın kullanılır ancak ben havucun  ve portakalın turuncusu, limonun sarısı ve fıstığın yeşili bakalım nasıl görünecek diyerek bu kekte kullanmadım ki görüntü böyle şahane bir şey oldu. Dokusu ise kadife gibi yumuşacıktı.

Malzemeler
3 Adet Yumurta
1 Su Bardağı Şeker
1 Su Bardağı Süt
1/2 Su Bardağı Zeytinyağ
2 Su Bardağı Un
1 Adet kabartma Tozu
1 Adet Havuç (orta boy, rendelenecek ve fazla suyu sıkılacak)
100 Gr Antep Fıstık (Rondoda ufalanmış)
1/2 Adet Portakalın Kabuğu Rendesi
1/2 Adet Limonun Suyu ve Kabuğu Rendesi ve

Yapılışı
Öncelikle yumurta,şeker, süt ve yağ sıralamasıyla sıvı malzemeyi bir güzel mikser ile karıştırdım. İçine un ve kabartma tozunu ekledimBu aşamada yarım limonun da suyunu kattım.. Arkasından havuç, antep fıstığı, portakal kabuğu rendesi ve limon kabuğu rendesini de ekleyip bir kaşık yarıdımıyla hafifçe karıştırdım. Sonra baton kek kalıbına döküp fırının yolunu gözledim. İşte bu kadar basit..
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar