Karadut Reçeli


Mevsimi geçmeden tadı tam yerindeyken size en sevdiğim meyvenin reçelini yapmak istedim. Bu reçelin şöyle bir güzelliği daha var. Daha sonra yaptığınız pasta ve cupcakeleri süslemek için harika bir yöntem. Burada iki farklı yöntem anlatacağım. Siz hangisini tercih ederseniz.

1. Yöntem

Malzemeler:

1 Kg Karadut
1 Kg Şeker
1/2 Limon Suyu
1/2 Su Bardağı Şeker

Öncelike Karadutu yıkayıp saplarını kesin ve yayvan bir tencereye bir kat şeker bir kat karadut olarak dökün. Sonra bir 12 saat kadar buzdolabında bekletin. Rengi harika görünüyor. Şimdiden söyleyeyim. Ben akşamdan hazırladım ertesi sabah ocağa koyup  üstüne yarım bardak su ekledim ve Kaynatmaya başladım bir 10 dakika sonra içinden meyveleri kevgir ile çıkarttım. Biraz koyulaşıncaya kadar kaynattım ve karadutu tekrar ekledim.  Yarım limon suyu (2 çorba kaşığı kadar) ekledim ve  5 dakika daha kaynatmaya devam ettim. Arada üstünde biriken köpüğü almanız gerekiyor. İşte bu kadar basit bir şekilde bol taneli meyveli reçeliniz hazır. Soğuduktan sonra kavanozlara koyup dolaba kaldırabilirsiniz.

2. Yöntem

1 Kg Karadut
1 Kg Şeker
1 Paket Dr Oetker Reçel Yap

Karadutu yıkayın saplarını kesin ve tencereye alın üstüne yarım su bardağı su ekleyin. Şekerden 4 çorba kaşığı bir kaseye alıp üstüne reçel yap karışımını dökün kaşıkla şekerle reçel yap karışımını karıştırın bu kasedeki şekeri de tencereye ekleyip ocağın altını yakın. Karıştırarak su, reçel yap şeker karışımı ve karadutu iyice karıştırın. Kaynamaya başlayınca üstüne kalan şekerin hepsini dökün. Ocağın altını kısın ve bırakın kendi halinde 5 dakika kaynasın. Sonra ocağın altını kapatıp 10 dakika kadar dinlendirin ve daha sonra sıcakken kavanozlara koyun. Kapağını sıkıca kapatıp ters çevirin böylece vakumlamış olacaksınız. Arada kavanozları ters çevirerek meyvelerin dibe batmasını engelleyin.

Afiyet olsun







Popüler Yayınlar