Sihirli Çikolatalı Kek - Magic Custard

Bu tarifi ilk gördüğümde bana tuhaf gelmişti. Çünkü tek bir kek hamuru pişerken kendiliğinden 3 ayrı katmana ayrılıyor. Yok artık dedim ama yine de denemekten kendimi alamadım. Eğer püf noktalarına uyarsanız sizinde sihirli bir kekiniz olabilir. Ben Pelinchef'in tarifini uyguladım. Neredeyse birebir uyguladım diyebilirim sonuç mükemmel oldu.
Tarifi kendi arşivimde olması bakımından yazıyorum.

Malzemeler:
110 Gr Tereyağı
3 Su Bardağı Süt
1 Su Bardağı Un
2 Yemek Kaşığı Kakako
4 Adet Yumurta
2 Çay Kaşığı Elma Sirkesi
1 Su Bardağı Şeker
1 Paket Vanilya
1 Paket Kare Bitter Çikolata (80 gr)
BU TARİFTE KABARTMA TOZU YOK

Öncelikle kare 20 x 20 ebadında borcam kullandım ve borcamın dibini yağladım ki kek yapışmasın. Sütü tencereye döküp kaynama sıcaklığına getirdim. Üstüne çikolatayı ve tereyağını ekledim ve erimesi için  kendi haline bıraktım. Diğer yanda yumurtanın beyazı ve sarısını ayırdım. Yumurta beyazına iki çay kaşığı sirkeyi ekleyip mikser ile yüksek devirde kar gibi oluncaya kadar çırptım . Hani kaseyi ters çevirirsiniz de yine de dökülmez o şekile gelmesi lazım. Başka bir kapta yumurta sarısı ile şekeri çırptım. Üstüne ılıtılmış süt,çikolata tereyağ karışımını ekledim. Sonra un,kakao ve vanilyayı. Bu aşamadan sonra mikseri bir kenara koyup tahta bir spatula yardımı ile yumurta akını söndürmemeye dikkat ederek kek hamuruna ilave ettim. Oldukça cıvık bir karışım olacaktır. Merak etmeyin gayet normal doğru yolda ilerliyorsunuz. Bne yumurta aklarının iyice karışmadığını düşünerek panik olmuştum. Hamuru borcama döküp 180 derecede 50 dakika pişirdim. Burada şöyle bir durum oldu bende fırının altı üst ayarına dikkat etmemişim. İlk 20 dakika üstü kapalıymış. Sonrasında alt üstü ikisine açtım. Sonuç mükemmel oldu.
Bakalım sizinkiler nasıl olacak.
Afiyet olsun



Popüler Yayınlar