Çikolatalı Karadutlu Kek

Çikolata ile karadutun uyumunu bilmeyen varsa bu keki mutlaka yapmalı ve de tatmalı diyorum. Karadutu zaten oldum olası severim ama çikolata ile yan yana gelince resmen bir lezzet bombası oluyor. Aslında üstüne çikolata ile sos yapacaktım ancak kek o kadar güzel oldu ki üstüne ayrıca çikolata dökmek keke ayıp olacaktı.

Malzemeler
(20x20 Ölçülerinde Kare Borcam Kap İçin)

2 Yumurta
1 Su Bardağı Şeker
2 Su Bardağı Un
1/2 Su Bardağı Yoğurt
1/2 Su Bardağı  Zeytinyağ
1 Çay Bardağı Karadut Kurusu (Karadut reçeli varsa meyvesi çoğunlukta olmak koşulu ile 2/3 çay bardağı kadar kullanabilirsiniz. )
80 Gr Bitter Çikolata (1 Kare Paket)
2 Çorba Kaşığı Kakako
1 Paket Kabartma Tozu
Minik bir püf noktası ben çikolata ile yaptığım tariflere bir silme tatlı kaşığı kadar granül kahve (nescafe) ekliyorum. Bence sonuç mükemmel oluyor ama olmasa da olur

Yapılışı
Çikolatayı ve bir kaşık kahveyi bir kaba koyun ve kabı sıcak su doldurduğunuz bir başka kabın içine oturtun böylece çikolata suya temas etmeden erimiş olacaktır.Yumurta ve şekeri mikser ile önce düşük devirde sonra yüksek devirde kreme kıvamına gelinceye kadar çırpın. Sonra sıvı yağ ve yoğurdu katın çırpmaya devam edin. Eriyen çikolatayı sıvı karışıma ekleyin. Bir kik dakika daha çırptıktan sonra içine un, kakao ve kabartma tozunu katın. Kek hamuru kıvam alınca içine yıkadığınız karadut kurusunu katın. Kaşıkla karıştırın çok karıştırmanıza gerek yok. Aynı şekilde reçel de kullanacaksanız en son katın ve karıştırın.170 derece fırında kürdan testi yaparak pişirin.Tek kelime mükemmel diyorum. Bakalım siz ne diyeceksiniz
Afiyet olsun






Popüler Yayınlar