Porsiyonluk Mini Cheesecake


Aslında gözümü çok korkutan bir tarif idi ama deneyince o kadar da zor olmadığını anladım. Deneyin siz de benimle aynı fikirde olacaksınız. Normalde altındaki bisküvi olması gerekirdi ama ben bu yaptığım cheesecake tarifinde tercih etmedim. Daha sonra farklı versiyonlarını yapacağımdan emin olabilirsiniz.

Malzemeler

1 Paket 200 Gr Labne Peyniri
100 Gr Muratbey süzme peynir (ben evde bu peynir vardı ve tuzsuz bir peynir olduğu için kullandım ama siz krem peynir de kullanabilirsiniz)
1 Paket 200 Gr Krema
1 Çay Bardağı Şeker
1 Adet Yumurta
1 Paket Vanilya
1 Çorba Kaşığı Un

Yapılışı
Peynirleri, şekeri ve kremayı mikser ile çırpın. Ben önce yavaş sonra sonra yüksek devirde çırptım koyu kıvamlı bir krema haline gelince içine yumurtayı ekledim. Biraz daha çırpıp en son da Un ve vanilyayı ekledim ve bir dakika kadar daha mikserle çırptım. İşte bu kadar. Yani elimizde artık hamurumuz hazır. Elimde silikon kek kalıpları vardı ama siz de yok ise kağıt kek kalıplarına da yapabilirsiniz ama yinede yayılmasını engellemek için kalıpların sert olması lazım. Bu kek çok kabarmadığı için cupcake kalıbının neredeyse tamamını doldurabilirsiniz. Benim kalıplarımla toplamda 6 porsiyon cupcake çıktı. Tepsiye dizdiğim cupcakelerin arasına minik bir ısıya dayanıklı kasede  de su koydum. 180 derecede 20 dakika pişirdim. Soğuduktan sonra bir gün buzdolabına kaldırdım.Üstünü yazdan yaptığım karadut reçeli ve çilek ile süsledim.
Afiyet olsun.

Popüler Yayınlar