Peynirli Krep Ekmekler


Yeni bir kahvaltılık tarifim var. Benim pazar kahvatıları için sık sık yaptığım krep ekmekler. Hem görüntüsü hem tadı on numara desem yeridir. Ben genelde krepleri bir gün öncesinden yapıyorum sabaha da o gün ne ile yapmak istersen onu ekliyorum. Bir gün de kıymalısını yaptığımda ayrıca paylaşacağım.

Malzemeler:
Krep için
2 Bardak Süt
2 Bardak Su
2 Bardak Un
1 Adet Yumurta
1 Adet Kabartma Tozu
2 Çorba Kaşığı Sıvı Yağ

İç Dolgusu
Dil Peyniri, Beyaz Peynir ve Kırmızı Biber

Yapılışı:

Krep için saydığım bütün malzemeleri derni bir kapta mikser ile düşük devirde iyice karıştırın. Kıvamı akışkan olması. Çok koyu olursa tavada yaymanız zor olur. Çok sulu olursa da tavadan kaldırmak zor oluyor. Siz eminim elinize en iyi gelen ayarı bulabilirsiniz. Gerekirse su/süt takviyesi ile hamurunuzun kıvamını biraz açabilirsiniz. Teflon tavaya çok az bir yağ sürüp bir kepçe alıp kızgın tavaya dökelim. Elimizle tavayı kaydırarak hamurun tava içinde eşit bir şekilde dağılmasını sağlayalım. Hamurumuzun çok kalın olmamasına özen gösterelim. Pişince spatula yardımı ile diğer tarafına çevirelim. Bir dk içinde öbür yüzü de pişecektir hemen kağıt havlu serdiğiniz tepsinin içine alın. Bütün hamur için aynı işlemi tekrarlayın. Krepler bir hafta kadar buzdolabında muhafaza edebiliyorsunuz. Ben bazen ana yemek olarak bazen de böyle kahvaltı için elimin altında hazır olmasını seviyorum.
Kahvaltı için teflon tavaya kreplerden bir tane yerleştirin yarısının içine incecik dilimlenmiş dil peyniri ve ay beyaz peynir ve dilimlenmiş kırmızı biberleri yerleştirip krepin diğer yarısını üstüne kapatın. Tavaya iki tane krep rahatlıkla yerleştirebilirsiniz. Bu arada söylemeden geçmeyim tavaya yağ koymayın Zaten peynir eriyinceye kadar tavada tutacağız.  Peynir eriyince bir de öbür yüzünü çevirin ve tabağa kaydırın. İşte bu kadar basit ama çokta lezzetli bir kahvaltılık hazır.
Afiyet olsun






Popüler Yayınlar