Muzlu Milföy Tatlısı



Bu tatlıyı internette ço farklı şekillerde yapılmış olarak gördüm. Ben de bir kaç denemeden sonra en sevdiğim versiyonunu buldum ve sizinle paylaşmak istedim. Yapılışı çok kolay ve çok leziz bir tatlı olduğunu söylemem gerek. Hemen yapılışını anlatayım

Malzemeler:
10 lu paket Milföy Hamuru
1/2 Litre Süt
4 Kaşık Un
5 Kaşık Şeker
100 Gr Krema (Opsiyonel)
Muz
Vanilya
Üstüne pudra şekeri

Yapılışı:
Çözülmüş milföy hamurlarını ortadan ikiye kesip yağlı kağıt serdiğim fırın tepsinin üstüne yerleştirdim ve doğruca fırına atıp pişirdim Milföy çok çabuk pişiyor yakmamaya dikkat edin.Bu arada muhallebisi için süt, un ve şekeri karıştırıp ocakta pişirdim. Oldukça katı kıvamlı bir muhallebi olacak. Muhallebi biraz soğuduktan sonra kremayı ve vanilyayı ekleyip iyice çırptım. Pişip kabaran milföyleri ortadan ikiye ayırdım ve arasına muhallebiden kalınca bir tabaka sürdüm. Üstüne muz dilimleri yerleştirdim ve diğer yarısını üstüne kapayıp kare borcam kaba yerleştirdim. Milföyler bitene kadar bu işlemi yapıp yan yana dizdim. Servis yapacağınız zaman üzerine pudra şekeri serpin. Eğer çıtır çıtır olsun diyorsanız hemen servis yapabilirsiniz. Ama bir gün beklenirse kıvamı laz böreği gibi oluyor.
Afiyet olsun


Popüler Yayınlar