Hamsi Tavayı Fırında Yaptık


Bence kışın yenebilecek en güzel şey balık. Hem balığın bol olduğu bir mevsimi, balık yemeden geçirmek gerçekten ayıp olur. Hamsiyi çok seviyorum ancak kızartması çok yağlı olduğu için çok yerken suçluluk duygusuna kapıldığım çok olur. Şimdi size son derece sağlıklı bir tarif veriyorum.

Malzemeler:
1 KG Hamsi
1 Çay Bardağı kadar Un (mısır unu yanabileceğindne korktum bir dahaki sefere mısır unu ile dener o şekilde tarif veririm)
Tuz
Az sıvı yağ
Tepsiye sermez için yağlı kağıt

Balıkları temizledikten sonra kılçıklarını çıkartıyorum yıkıyorum sonra soğuk su koyduğumuz leğen de bir süre bekletiyoruz ki kanı çıksın. Yıkayıp suyunu süzdükten  iki hamsiyi iç tarafları birbirine yapışacak şekkilde bir araya getirip, ayrı bir tabakta un ve tuz karışımına buluyorum. Yağlı kağıt serdiğim tepsiye bunları tek tek dizdim.Üstüne iki çorba kaşığı kadar zeytinyağ gezdirip fırına verdim. Fırında nar gibi kızarıp kendi yağını da bıraktığında çıkarttım. Yanına kırmızı soğan, havuç ve kırmızı lahanadan bol limonlu sirkeli sıza zeytinyağlı bir salata yaptım. Parmak yedirtecek kadar leziz oldu diyebilirim.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar